Aardappelgratin

2 Sep
aardappelgratin

Aardappelgratin

Aardappelgratin staat bekend om zijn smakelijke presentatie. Uiteraard is het niet enkel de presentatie die smakelijk is, maar ook het gerecht zelf. Er zijn verschillende bereidingswijzen hiervoor.

Hetgeen heel belangrijk is om te onthouden is om het gerecht zo gezond en natuurlijk mogelijk te bereiden. Hoe natuurlijker de ingrediënten, hoe smakelijker het gerecht automatisch zal worden. Daarbij zullen er geen ongezonde toevoegingen zijn en zullen alle vitamines behouden blijven. De kookwijze moet daarom ook zo natuurlijk mogelijk blijven en liefst zo dicht mogelijk bakken en koken zoals onze voorouders het deden. Zo worden alle vitamines zeker behouden. Dit wil zeggen dat bijna de hele smaak die het de ingrediënten kunnen geven behouden blijft. Korte boodschap is dan ook zo biologisch en natuurlijk mogelijk te houden.

Gezond en goed gekookt gecombineerd met een lekkere smaak

Neem gezonde aardappelen van ongeveer één kilo nemen. Deze moet men goed schillen.

Dit gecombineerd met goede vetten, zoals bijvoorbeeld 125 ml slagroom, 25 gram boter en 125 ml volle melk (liefst Bio).

Hieraan kan men eventueel nog zwarte peper en kaas toevoegen om de smaak te versterken.

De hoeveelheid hangt af van persoon tot persoon, maar met 50 gram kaas kan men niet echt misgaan.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: